Sunday 8 January 2012

bebellog #3: pukul 3 punya entry

weyh. sihat kalian sume?

korang penah tak wat aktiviti ziarah bilik kawan? tipu kalu korang kate tidak. tapi korang penah tak ziarah dia pada pukul 3 pagi? hah, penah tak? haha... mungkin ade dan mungkin tak. duk cakap pasal ziarah bilik nih aku teringat kembali time aku SPM dulu. tak leh tido punyer pasal, aku pegi wat amalan ziarah bilik kawan aku. siyes mengong. weyh Iman, ko penah makan selipar saiz 7??

kisah dye stat ceni, pada malam uh kitorang pegi kat kelas. konon2nya nak study la kan. 10 minit pertama duk dikelas memang sopan habis. mengadap buku cam mengadap muka ustaz. tapi masuk jer minit yang ke 15, sikap bebal aku datang. secara otomatik mulut aku terus melalot menyanyi lagu yang ntah pape. kelasmate aku da wat muke tak puah ati. cane leh tak puah ati, orang duk tengah bernafsu blajar tetibe putus stim bile dengar aku nyanyi. haha. sori bro!

bile jer aku tengok kelasmate aku buat muke yang tak seberape sedap dipandang, da la muke ko uh da macam  jalan xsiap, buad pulak muke cam uh ak pon terus roger geng aku kelas sebelah. duk bincang-bincang plan ape nak wt memalam buta nih. pahtu kawan aku yang sedia mereng otak dye bagi cadangan. dye cakap ape kate kalo kitorang maen bola. pahtu kitorang pon maen la sampai peluh jantan keluar. bes seyh~

bile lepas maen uh mesti la rase dahaga kan? so, kitorang pegi ceroboh kantin asrama. amik biskut siket (eh, betol ke siket? aku harap 5 paket biskut uh siket bagi korang ea. haha !!) pahtu amek air isi lam baldi pegi minum kat kerusi batu depan bilik. time uh jam da pukul 1.30 pagi.

minum sambil borak-borak sampai la pukul 2.30. timbul lak idea nak wat keje gila laen. huh~ da memang otak giler, giler la jugak keje dye. tak kire pagi ke malam. kitorang pegi bilik air pahtu mandi lam kolah. haha. weyh ko gile mandi memalam bute?

punya la bes mandi dalam kolah. haha. memang excited abih la. korang ingat senang ke nak mandi lam kolah? susah seyh~ oleh sebab kolah uh besar, maka dye telah mencuit keseronokan hati kami. dengan hati yang girang kitorang mandi tak ingat dunia. siyes bes.

siap jer mandi, kitorang wt bising lak. konon-konon nak kejutkan budak bangon subuh la kan. ketuk pintu bilik ni, bilik tu. bising satu asrama. tapi tang tak leh blah bile budak-budak lain sampai kt kolah tengok-tengok aer kolah kering. memang menyirap abih r.. haha. sebab takde air kolah, so sume budak pegi mandi kat masjid bawah. jarak dye agak jauh la. cakap orang tua, satu marhalah lebih (oke, itu tipu..) bile sume budak-budak len da bersiap untok ke masjid solat subuh, kitorang pon amik part ntok tido. siyes mengong perangai aku! bhahaha~

sebenarnya air kolah uh kitorang buang sebab da kotor. dengan peluh kitorang maen bola da bercampur baur sebati dengan air kolah maka secara totomatik aer uh jadi kotor. jadi, duk pikir-pikir kitorang mesti buang sebab aer uh da kotor. agipon ko sanggup ke tanggung dosa bile aer semayang yang budak-budak laen amek xsah sebab korang mandi. hoi~ sumpah tak sanggup.

keesokan pagi uh, orang laen duk syok belajar lam kelas, kitorang duk mengadap muke cikgu disiplin. cuak seyh~ akibatnya, kitorang kene sebat pakej sakali jalan itik keliling court futsal. tapi tak pe, sebat uh adat lam buat hal kat sekola. tak gitu?

oke, entry abes!!


oke, aku tau gmbar xde ketan ngan entry. tapi, ade ku kesa?? haha..

3 comments: