Sunday 7 August 2011

tour 2 lib negara

assalamualaikum. ALLAHUMMA SOLLI 'ALA SAIYYIDINA MUHAMMAD. rasanya belom terlambat aku nak ucap selamat menyambut ramadhan kareem buad korang. oke, perenggan satu abes!!

setelah berfikir panjang lebar, maka aku buad keputusan untuk menghadpet blog aku yang da naek semak nih. da lame rasenye ak xhapdet. nafsu ku yang bergelora sebelum ini menjadi gersang bak ikan keli kelaparan kaseh sayang. menanti dibelai dan terbuai. dan semestinya ingin hidup yang lebih indah.. (oke, ak da stat mengarot!!)

sebenarnya aku nak bagitau korang sume yang aku g perpustakaan negara. nah, amek ko. x nmpak ag?? PERPUSTAKAAN NEGARA. niat aku satu, mencari maklumat syiakhuna Ibnu Khaldun untuk tugasan kertas kerja pendek ataopon nme manje beliau KKP. ini adalah salah satu bukti menunjukkan bahawa aku adalah student yang rajin. NOKTAH!!

ari nih ak nak cite sal ak pegi lib (baca:perpustakaan) semalam. kisah bermula bila kawan aku ajak join grup dorang pegi lib negara. aku yang sedang agak kering serta gersang fulus ini hanya mampu mengatakan "nti la aku pkir dulu". 

******

demi meraikan hati sahabat, aku rela kan jua walaupon fulus aku hanya tinggal doploh sen dalam dompet. baek x aku? sila angguk kepala laju-laju. kitorang gerak dari ipg pkul 9.30 walaupon perjanjian dibuat pada pukul 8.30. alar, base la. melayu kan mudah lupe.. haha.. :p naek teksi pegi ke KTM UKM dan bergerak ke BTS.

ringkasan....
9.30 : gerak ke KTM UKM 
9.45 : naek KTM pegi BTS
10.00 : naek rapid KL pegi titiwangsa
10.lebey2 : smpai titiwangsa, tggu member qadha` hajat n bergerak ke lib negara
11.00 : sampei lib negara. KHALAS!!

******

da bace ringkasan? ak wt cm2 sebab aku malas nk cite panjang-panjang. wat letih jer. kan lebih senang wt ceni. asalkan motif sampai.. (ayat pmalas la nih..) haha.. :p

oke, sampei jer kt lib, aku pon g r jumpe akak yang jage kaunter pertanyaan uh. aku pon tanye,

"salam kak, nak tanye bleh? akak da mkan lom??"

"wassalam. akak da makan. adik da mkan lom??"

"harus la saye da mkan. saye kan xpose. harhar."

"owh. adek da awek?? ensem la awak. berkenan akak."

"ohmakkao~ saye tau saye tau saye ensem. xperlu kot akak nak puji lebih-lebih."

"awak, saye nak wt awak jadi laki saye bleh x??"

"sori kak, saye layan doktor jer."

*jgan bace dialog diatas, sume nye tipu.. haha.. :p

haha.. ceni, ak tanye akak uh buku yang berkaitan ngan Ibnu Khaldun. pah2 akak uh ckap la buku uh duk kat rak sekian, baris sekian, nombor sekian dan bla bla bla.. (juga ayat org pemalas... )

ak gerak ke tmpat yang ditunjuk. dan alhamdulillah, ALLAH memberi kesenangan kepada aku. sampei jer kt temapt uh, kawan aku ckap ade sorg budak ipg aku wt assgment same ngan aku. so, ak ngan muke macho pon pegi la tekel ckap kat dye nak pinjam buku. tapi dye uh agak kuang asam. dye ckap,

"ko nak hape hah??

"uit, ilek r. xkan marah kot. aku nak pinjam buku ko leh??"

"peh, manyak cun muke ko. pegi cari sdiri la."

"uit, mmang ak cun pon. tengok kaki r ade bulu ke x."

"wekk. ko mgaku jer doy. blah r. ak nk wt keje."

"ade aku kesa ko nk wt pe?? ak nk buku ni." sambil amek buku uh.

"weyh, kuang diajar ko nih. bak balik buku uh." cube merampas buku. aku pon lari la dalam lib uh. cilok sane cilok sini. tapi si awek uh semangat jer kejar ak. aku xde hal, aku pecut jer. aku lompat dari meja ke meja lain. dye lak xmo kalah ngan aku. dye amek buku pah2 baling kat aku. alah, setakat buku, elak sambil korek idung pon boleh. 

bile dye tengok aku dengan selamber poyo elak serangan dye, dye hangin satu badan. dye mngamok kot. dye pon bertukar jadi super saiya. alar, macam cite dragonball uh la. tpi rambut dye tak terpacak la. kalo terpacak harus nmpak rambut. bile nampak rambut konpem dose bab aurat.

*oke, aku menipu dan harus korang kene tipu. ye dak?? haha..

 abaikan cite atas. lpas aku ckap aku same tajuk ngan dye, dye pon ckap amek la. cyap sembang ag ngan aku. tapi tang xleh blah dye tau name aku. ohmakkao~ baru aku tau ak nih glamer. mungkin sebab hensem kot.. lalalalala~~

******


pah2 ktorang kuar dari lib pkul 4. terus ke masjid jamek. solat asar then terus ke mydin ntok memborong. lepas uh kitorang gerak ke kenny rogers ntok breaking fast. tapi mmandangkan aku nih tengah gersang, ak pon amek alternatif beli nasi bungkus pah2 makan kt KR (jumhur ulamak bace ; kenny rogers.. haha.. ) 

tapi yang aku sedih nak mampoih bile ak tengok muke kengkawan aku tyme nk order. almaklum la elaun xmasuk ag, so harus la dorang pon gersang sme cam aku. haha. naseb baek aku da rembat nasi bgkus. kalo x konpem aku pon same cm dorang. oke, ini pgalaman baru berbuke kat KR. giler !! nak maghrib pon pasang lagu bukan-bukan. damn damn damn!!

ph2 balik ke msjid jamek n blik ke IPG. tapi dugaan sekali ag bile kami terkandas kat BTS dekat ngan TBS. huh, aku tengok awek-awek da buad muke muak. haha. dipendek kan cite sang awek-awek sume selamat sampei kat IPG pkul 11 mlam. ktorang yang lelaki nih tggu si tren yang terputus kabel uh baik. n alhamdulillah selamat sampei kat ipg kul 12.30. 

dan kesimpulannya ialah kami xsolat trawih semalam.. huh!!

oke, sekian dan babai~~


tggu grup solat *muke muak


masjid jamek

budak jumud xpenah datang lib.. haha..


gmbar ahli rombongan


lme ak tggu.. snap pic upenye.. huh!!

bile terkandas..


peace walaopon terkandas



notaibujarikaki
*saje taip entri pnjg2, sebab nk lepas gian. da lame kot xhapdet.
*sori, gmba blur. kamera nset jeh.
*kredit 2 AJ ntok gambo. tahniah~~

2 comments:

  1. walaupun ak yg tngkp gmba, x de satu pon gmba ak...LOL..

    ReplyDelete