Sunday 9 October 2011

SEMAK itu SENI

sebuah citer pon bermula.....


oke, sebelum ak melalot lebih jauh, izinkan ak bagi salam lu. Assalamualaikum oke, da nmpak da salam aku??? so kalo nmpak, harusla korang jawab kan. dan selepas korang jawab salam aku, ak nak cakap kat korang yang . . . . . . aku da hapdet belog aku.. kehkehkeh... *(muka teruja)

skop lalutan (kata dasar-MELALUT) aku ari nih ialah sebuah pertanyaan. jadi jika wujud disana sebuah pertanyaan maka haruslah ada jawapan. konsepnya same jer ngan kentut. jika disana adanya kentut maka secara otomartik ada bunyi. tapi tang aku xleh blah bila dye ajak skali si bau uh datang. peh~~ terbaek la. nak pulak baru jer makan nasi lauk telur kicap. maka, NI MAKAN DYE!! *(sambil cuba hayun kaki kencang-kencang kat kepala)

berbalik kepada perbincangan kita (sangat lah hai~). sebagai contoh pertanyaan ialah, "awak apa khabar??". jadi jawapannya haruslah "khabar baek". ataopon "alhamdulillah baek..". jadi, agak bengong bagi sesiapa yang jawab " saya da makan da tadi. terima kaseh la ek.". nampak tak kelarian skop pertanyaan uh? nampak tak semabal ayat dye uh? nampak? tak? sah rabun.. keh keh keh...

untuk soklan yang lebih mencabar, korang bleh tanye pasal status seseorang. oke, contoh yang mudah ialah, "awak da kawen ke blom?"  untuk menjawab soklan nih, banyak step yang perlu korang ambil. antaranya seperti berikut :

1. jika korang ditanya di tempat awam seperti kawasan rekreasi ke hape ke, fes skali korang kene cari bini orang yang paling cun kat situ. nk lebih afdhal yang ada suami kat sebelah beliau.
2. pergi dakt sket ngan awek uh ph2 baru la korang jawab soklan tdi. contoh jawapan.. "saya da kawen da. ni la bini saya. cun x?"
3. bersedia untuk kene pelempang.
* nota kaki: jgan pegi selagi korang belom kene pelempang dan ayat nih, NI MAKAN DYE!!


_____________
NOTAKAKILAGI
*korang xpham kan ap yang aku tulis?? oke la, normal la uh. sebab aku pon xtao ap yang ak tulis.. bia pi dia laa~~~
*nak berjinak-jinak balik ngan blog. belog ak da jadi semak da pon.
*INI TESTI(NG POST!!

1 comment: