Friday 7 June 2013

fenin ini fenin mabuk

hai~ assalamualaikum. dan selamat datang ke belog yang da lama naik kulat.

pada hari ini saya berhasrat untuk menceritakan perjalanan cuti sekolah saya. untuk pengetahuan umum, cuti saya berjumlah tiga minggu. sebab saya seorang bakal guru, tetapi belajar diawah sistem IPTA. jadi cikgu cuti sekolah dua minggu tambah ngan cuti budak IPTA seminggu untuk gab antara semester nih ngan semester depan. jadiknya saya cuti tiga minggu. kan? 2+1=3. wow hebatnya math saya!

oke, sudah setop! aku sudah muak wt ayat skema budak sekolah rendah. jadi cerita cuti sekolah aku bermula bila cuti sekolah bermula. yes, memang ayat aku ulang-ulang. sebab aku xder ayat nak letak. boleh kan?

cuti minggu pertama aku tak balik kampung pon. aku kene stay kat Bangi sebab kene temankan akak aku yang IPG Pompuan Melayu Melaya konvo kat PICC. minggu kedua lak aku kene stay kat Sepang sebab aku join untuk persembahan Konvo cikgu-mekgu-pakcik-makcik yang sambung program PGSR. PGSR uh iyolah Pengijazahan Guru Sekolah Rendah. khas untuk guru2 SK yang ade diploma jer.

point dalam entry ini ialah aku sudah terkena satu penyakit iaitu Pheningish Angklonitsmeth. atau nama sebenar dye mabuk angklong. HAHA. siyes, hal in berlaku kerana aku terlalu taksub untuk bermain angklung sehinggakan semua benda yang aku dengar bunyi macam angklung.

sebelum itu, kenal tak angklung uh ape?? ini rupe dye..


untuk pengetahuan korang, angklung nih diperbuat dari buluh. dia perlu digoncang untuk mengeluarkan bunyi sedap lunak. angklung nih dia ade note2 dia yang macam-macam. dan aku pulak memilih untuk main note B dan D.

untuk pengetahun korang jugak, aku kenal menatang ni pon mase aku masuk IPG bile geng PEKOM and Orkestra Tradimoe Pekom wat persembahan. geng2 nilah yang mengetengahkan muzik tradisonal dan moden boleh diadun sebati. dan yang aku paling taksub bile dorang main lagu 'anak kampung' versi dorang! syok woo~

dan, aku mula malas menaip. layan gamba pulak~

geng kompang arak VIP

geng Pekom semua yang join(kompang+gamelan+caklempong)

no komen.HAHA

mulut muncung2 uh khusyuk counting oke!

geng kompang arak VIP (lagi)

satu jer gamba gua sempat posing, yang lain sibuk counting note

the mastaria, coach kitorang, ustaz isa~

ooke, itu muke kelat sebab gua tersalah masuk note gua.


ni depan PICC, cam cobra an kat atas uh..

oke sekian, wassalam.

*PEKOMPERI= persatuan kompang kontemporari.

**TRADIMODE= tradisional + moden.

#iklan#
-kami sedia membuat persembahan di segala jenis macam majlis. kecuali majlis orang mati. HAHA. bleh rujuk kat blogspot kami. babai~
-page official kami ini

1 comment:

  1. tahniah.. sebab dpat join Pekom.. majukan industri muzik tradisional dgan memodenkannya... huhuhu.. :)

    ReplyDelete