Friday 30 March 2012

colek VS lopak tikey

assalamualaikum. aku ada disini hanya untuk melengkapi kekurangan dirimu. begitu juga dirimu kan?


*** *** ***

weyh kao~ ape kabar? da lame rasenya aku tak menaip belog. mungkin sebab jadual KKP yang sangat padat dan mendesak aku untuk melupakan cik belog nih. (oh belog~plis jangan majok nah..) tapi, dengan sifat kesetiaan yang ada pada aku, mana mungkin aku mendustai ketulusan hati cik belog. kan kan kan???

*aku da abis pendahuluan, isi teros~

dalam entry kali nih aku nk huraikan tentang tajuk yang kat atas uh. tajuknya bunyi ceni, colek VS lopak tikey. (weyh ap uh?) nme sebenar beliau ialah rojak buah VS lompat tikam. ade setengah qaul kata tikam lidah. nah kau. cam belajar feqah lak kan mean qaul-qaul nih.. keh keh keh..

seterusnya, ape yang aku nak kaitkan dengan dua mendalah ni? xde ketan kan? nak kate aku kene wat kkp pasal mende nih memang tak la kan. ape ko ingat ade madah memasak lak ke kat ipg nih? oh pelis~ aku takut ramai lak yang cirit makan menda yang aku masak nati. ahaks~

*entry aku belom abes ag ea..

korang tengok LT (sebut lompat tikam), ade macam2 kaler kan? merah ade, putih ade. tak dilupakan warne ijo. kaler itam pon nak tumpang sekaki. tapi jika salah satu dari warna nih xde, secara otomatik nafsu nak makan jadi kurang. dan mungkin agak pelik kalo warna2 tadi ditukar kepada warna laen.

begitu jugak dengan colek @ rojak buah. semua buah-buahan digaul sebati dengan perisa. ade rase manis, masam, pahit, tasteless dan sebagainya. tapi bila dicampur dengan buah-buahan laen, mendalah uh menjadi lebih superb. dan asenya kurang enak bila salah satu dari buah-buahan asasnya xde.

*dan...

aku nak kias kan kat sini, persahabatan kite macam mendalah ni. aku ade untuk melengkapi korang. dan semestinya hadirnya korang untuk melengkapi aku. manusia tidak pernah sempurna kerana sifat kesempurnaan itu hanya milik ALLAH secara mutlak. 

lihatlah pada kueh LT uh, jika aku sang pulut, maka aku akan kekal menjadi pulut hingga ke akhir hayat. akan tetapi jika aku bersama kalian, aku akan menjadi lompat tikam dan harganya juga meingkat. faham maksud aku kan?

konsepnya same dengan rojak buah. kita berasal dari pokok yang berbeza, warna yang berlainan. dan semestinya juga rasa yang berlawanan. tetapi kita dapat disatukan dalam satu pinggan dan menjadi kegilaan ramai orang awam. hebat kan kita? 

ada kamu untuk melengkapi aku. =)



colek buoh @ rojak buah


tengok uh, ade kaler merah. ijau pon ade. bukan ke uh kaler2 epal? HAHA.
(lompat tikam @ tikam lidah)



ok bai~

1 comment: