Friday 1 July 2011

babak kedua: # rindu itu nikmat

assalamualaikum dan selamat malam. ape cer sume?? chat?? ade yang sakit ke?? oke, aku arap korang sume chat wal afiat. jangan notti oke. allahumma solli ala saiyyidina Muhammad.

skang aku tengah ada depan leptop buruk. tengah pikir ape mende yang aku nak tulis untuk entry minggu nih. em, bagi aku mase untuk aku pikir jap ek. emmmmm......... alamak! xder idea la beb. da puas aku tunggu. beliau belom gak datang. hadoh !!!

oke, ceni la. dalam entry nih aku nak melalot jer. sesape yang x suke bleh klik kat simbol pangkah di bucu kanan dan sambung maen fb yang tergendala. dapat?? jelas??

aku nak tanye korang bleh? boleh ek. ceni, korang penah tak korang rase rindu yang amat sangat? tak kire la korang rindu kat sape pon. kat awek ke, pakwe ke, ayah ibu ke dan sebagainya. mungkin korang penah kan? alah, tipu la kalo x pernah. kalo yang tak pernah uh terima la hakikat yang korang uh cacat. xder unsur-unsur rindu. haha..
(sile bukak tingkap luas-luas pah2 terjon.. haha..)

jadi, apekah aktiviti-aktiviti korang sekiranya rindu uh mengamok?? mngkin ade diantara korang lebih suke menyendiri dan xbanyak cakap. ade yang akan buat ape yang dorang suke. contohnya, hobi dorang korek idung. so, bila rindu uh datang dan mengisi segenap ruang didada mereka, maka dorang akan korek hidung dorang dengan rakus. haha. gile siot aku punye ayat. loya kott.. uwek~

oke, itu mungkin pada setengah masyarakat dunia yang suke korek idung. bagaimane lak kalo yang suke drive kete sambil berdiri. termasok juga membetolkan urat dagu yang terseliuh. amat-amat mengharukan. jadi aku sebagai bakal pemimpin dunia pada abad ini akan menyelaraskan aktiviti-aktiviti yang oleh dilakukan jika seseorang itu ditimpa perasaan rindu. korang nak tahu apekah itu?? sile pergi ke perenggan seterusnya...............

oke, aktiviti yang aku cadangkan ialah BACE AL-QURAN. ini siyes oke. xder satu pun rindu yang lebih agung dari merindui tuhanmu. so, bacalah ayat-ayat cinta dari-Nya. kerana didalamnya terdapat 1001 bahkan lebih penawar. tak perlu lagi korang bersedih jika rindu itu datang. seterusnya, yakinlah bahawa RINDU ITU ADALAH NIKMAT. =)


"bila selangkah kau rapat pada-Nya, seribu langkah Dia rapat padamu.."



notakakikudung:
*mood berblog kurang..=(
*xder modal nak hapdet blog
*tido lagi best
*motif : rajin-rajin lah bace quran

1 comment: