Monday 23 May 2011

xpayah bace..

assalamualaikum dan salam sejahtera. sihat? da mkan? buat ape uh? da mandi? da solat ke blom?

oke, habis untuk perenggan pertama. aku harap korang sume jawab la soklan xdi uh. jadi sebenarnya berat untuk aku menghapdet blog nih. korang tahu la yang aku nih jenis pemalas tahap yalayew-vava.. haha.. hamek kao. aku pon x tau tahap ape dah uh. tapi dari segi istilah uh memang tahap kritikal, parah, tenat, nazak dan koma. atau digabungkan menjadi satu ayat iaitu da nk mampos. oke, nmpak ye ape yang aku tulis? DA NAK MAMPOS. aku arap korang bersedia untuk perenggan seterusnya.

sebenarnya pada entri kali ni aku nk bagitau satu perkara yang maha amat penting!! sekali lagi aku guna istilah taukid cap ayam.. haha.. so, nawaitu aku gune taukid itu untuk menunjukkan betapa amat-amat-amat penting perkara ini untuk dikongsi bersama korang. ape yang aku bakal cakap ini mungkin dapat menggores perasaan seseorang. dan mungkin juga menyentuh isu-isu perkauman dan isu-isu keagamaan. namun aku harap korang dapat bersabar dan berfikiran terbuka. jangan cepat melatah atau bahase kelantan ialah PONGOH.

mengapa aku nasihatkan korang supaya bersabar dan berfikiran terbuka? sebab suda ramai yang aku temui especeli rakyat mesia selalu saja melakukan kesalahan same. mereka sering saja bertindak secara melulu tanpa berfikir  untuk kali kedua, ketiga, keempat and so on. jadi, sebagai rakyat mesia yang sehat dari segi rohani(iye ke) dan jasmani( emm, bleh la..), marilah sesama kita berdoa agar sentiasa berada didalam suasana husnu-zzonn (bersangka baek).dengan mengamalkan sistem siasat dahulu insya-ALLAH kita akan terpelihara daripada segala perselisihan pendapat.

oke, da abes satu essey. dimulakan dengan perenggan yang ringkas. diakhiri dengan salam. salam ini khas ditujukan kepada semua readers. assalamualaikum.


p/s
* xder modal nk tulis.. bedal je ni..
*sangat mengantok, yalayew-vava.
*tiada gmbar untuk ari nih.. babai.. sekian.

1 comment: